Kau dan aku, Siapa kita?








                                                                     BAB 2

Tengku Qarlish sudah sampai ke kaunter kantin,selesai dia membeli makanan dan minuman,Tengku Qarlish berjalan menuju ke tempat sahabat baik nya,Mia dan asyikin bawa bekal jadi mereka tak perlu beratur panjang untuk membeli makanan,kalau la barisan perlajar yang membeli makanan di kantin itu macam touch n go semestinya 2 sahabat itu tak bawa bekal,namun tengah Tengku Qarlish buat cat walk menuju ke kawan nya,seorang lelaki terlangarnya dari arah tepi,apa lagi,terpelanting la makanan yang dipegang Tengku Qarlish hinggap betul betul diatas kepala  kawan Tengku Zarif,Adam,manakala air yang di pegang tumpah bagaikan air terjun terkena pada baju Syahir.Tengku Qarlish memandang Tengku Zarif dengan mencerlung matanya,"Hei apa masalah kau ha?tak cukup-cukup lagi ke kau menyusahkan aku dekat dalam kelas tadi hah!"jerit Tengku Qarlish,semuanya pelajar yang berada di kantin turut memandang kearah mereka,kantin yang tadi bising bunyi macam pasar borong selayang itu senyap sunyi macam didalam perpustakaan pula,mereka menunmpukan mata dan mulut hanya pada sketsa yang berlaku itu.

Asyikin dan Mia  yang sedang makan itu terbatuk batuk apabila mendengar suara lantang Tengku Qarlish tu,sememangnya,suara Tengku Qarlish jika  menjerit akan bertukar sikit lain bunyinya,mengalahkan bini kingkong pula,selepas suara Tengku Qarlish senyap,sekolah itu bising lagi,tapi bukan bunyi manusia tapi bunyi loceng yang menandakan masa rehat telah tamat,Tengku Qarlish bangun sambil menjeling tajam dan berlalu menuju ke kelas,diikuti Asyikin dan Mia.Selepas melihat kejadian itu,Asyikin dan Mia hanya mendiamkan diri,meraka tahu,kalau mereka membuka mulut ketika Tengku Qarlish tengah marah,pasti mereka akan dimarahi balik.Sampai saja di dalam kelas,Tengku Qarlish terus diam,pasti memikirkan cara untuk megenakan Tengku Zarif,kebetulan Peah tahi lalat lalu disebelah Tengku Qarlish,melihat kan keadaan peah itu,Tengku Qarlish mendapat idea,lalu dian mengambil satu kertas di dalam beg nya,lalu dia moencoret kan sesuatu.

Asyikin mengangkat keningnya sambil memandang Mia,Mia hanya mengangkat bahu,selepas siap mencoret kan di atas kertas itu,Tengku Qarlish pergi ke meja Peah tahi lalat,lalu meletakkan kertas itu.selepas siap meletakkan kertas itu ,Tengku Qarlish kembali duduk dengan wajah yang tersenyum melebar,dua kali pandang seperti orang giless saja.Asyikin dan Mia  diminta untuk merahsiakan hal itu,sebagai kawan baik Tengku Qarlish,mereka hanya menurut saja.Peah tahi lalat yang dari meja guru terus kembali ke tempatnya,apabila ternampak kertas yang ditingal kan Tengku Qarlish,terus saja dia membacanya,tapi dia tak tahu yang kertas itu ditingalkan Tengku Qarlish,selepas membaca kertas itu terus dia menjerit"Tengku Zarif,saya pun suka awak!".Semua pelajar di kelas 5 Magika memandang kearah Peah Tahi lalat dengan perasaan bercampur baur,Tengku Zarif yang sedang bersembang bersama 2 orang kawanya terhenti seketika kerana mendengar namanya disebut,Tengku Qarlish,Asyikin,Mia pula sudah ketawa secara diam diam risau juga dia kalau Tengku Zarif mengsyaki apa apa,selepas mendengar kata Peah tahi lalat itu,Tengku Zarif memandang Peah lalu berkata"erh,kenapa dengan kau ni,aku tak suka kau la"sambil memandang peah."eleh awak tipu,ni awak tulis awak suka saya"selepas mendegar kata peah itu,Tengku ZArif terus meluru datang kearahnya,lalu merampas kertas di tangan nya,ayat di dalam kertas itu dibaca"Hai Peah ,saya suka awak,saya suka tengok tahi lalat awak yang yang besar itu,jika awak pun suka saya,awak jerit la kat saya,biar satu kelas tahu yang saya suka awak,yang benar Tengku Zarif.
Selepas membaca kertas itu,dia terus menjerit"aku tak suka kau!dan aku tak akan suka engkau!mende nie bukan aku yang tulus,so tak payahla kau nak ss (syok sendiri)  sangat yang aku suka kau!Tengku Zarif tidak mengsyaki apa apa kerana tulisan itu memang mirip tulisan nya,Tengku Qarlish memang tahu rupa tulisan Tengku Zarif kerana ketika dia masuk dalam kelas tadi,buku BM tengku Zarif berada di atas meja,jadi dia tengok la tulisan Tengku Zarif.

______________________________________

SHINCAN SUKA ACTION KAMEN SUDAH BACA SILA KOMEN

No comments: